Ako na udržateľnú cvičebnú rutinu

V dnešnej dobe si mnoho ľudí uvedomuje dôležitosť aktívneho života a pravidelného cvičenia, avšak v skutočnosti iba málokto aplikuje tento poznatok do praxe. Odporúčaných 150 minút cvičenia týždenne sa podarí zvládnuť iba niektorým jedincom. Čím to je, že máme s pravidelným cvičením problém?

Na túto otázku sa ponúka hneď viacero odpovedí – cvičenie je náročné, cvičebné programy sú príliš komplikované, pre niekoho je posilňovňa zastrašujúca, potom je tu lenivosť a v neposlednom rade asi jedna z najčastejších výhovoriek ľudstva – nedostatok času.

Tak či tak, tieto prekážky sa dajú úspešne prekonať a riešenie začína v hlave, respektíve mysli. Prvým krokom k hladkému zakomponovaniu pravidelného cvičenia do nášho života je zjednodušenie obrazu, ktorý si ohľadom cvičenia vytvárame. Netreba nič komplikovať. Fitness predsa nemusí obsahovať žiadne náročné cviky a iné nepríjemnosti. Práve naopak, mnohokrát si vystačíte s jednoduchými ale funkčnými pohybmi.

Ak sa fitness stane trvalou súčasťou života, jeho podoba môže naberať nasledujúce tvary – extra 3000 krokov (za predpokladu, že máte nejaký krokomer) pri prechádzke v parku, vybehnutie schodmi namiesto jazdy výťahom alebo beh so psom. Kľúčovým prvkom je potom vytýčenie pevného gólu, ktorý Vás bude na ceste za jeho dosiahnutím motivovať.

K dosiahnutiu aktívneho životného štýlu môžete ešte využiť nasledujúce stratégie:

Bežte vonimg2
Cvičenie vonku v prírode je spojené so zlepšením pocitu šťastia, nech už je to čímkoľvek. Ak je to teda možné, skúste preniesť Vašu aktivitu napríklad niekde do parku. Pohyb vonku vedie k lepšiemu zmýšľaniu ohľadom seba samého a v konečnom dôsledku ho budete vyžadovať viac a viac. V istom zmysle, ide o podobný fenomén ako keď niekto iba pasívne pozerá šport a niekto si staví aj na výsledok zápasu. Miera zaujatosti a pôžitku zo zápasu vo všeobecnosti vzrastie.

Nájdite si partnera

Už cvičenie bez partnera prináša kopec prínosov pre naše zdravie, avšak pre niekoho je to väčšia zábava v dvojici. Dvojica sa navzájom podporuje v zodpovednosti a dobrá spoločnosť v posilňovni znamená veľkú pomoc a oporu. V konečnom dôsledku, je viacej pravdepodobné, že sa budete držať svojej rutiny ak nie ste v hre zapojení iba sami.

Buďte efektívny

Ak Vás tlačí čas, existuje zopár spôsobov ako zefektívniť cvičenie. Napríklad v posilňovni – namiesto izolovaných cvikoch do režimu radšej zapojte základné cviky ako sú drepy alebo benchpress. Tieto cviky zapájajú väčšie svaly a viacej svalových skupín a ako také sú zodpovedné za spálenie väčšieho počtu kalórii. Treba byť teda pri cvičení strategický a nahrávať si sám sebe do kariet.

RivieraWood