Ktoré luxusné značky oblečenia majú najvyššiu hodnotu na svete? Prehľad

Drahé oblečenie, šperky a doplnky… Luxusné značky milujú ľudia po celom svete. Svojim spotrebiteľom poskytujú dve hlavné veci – štýl a prestíž. Zároveň im pripomínajú, že tovar, ktorý si zakúpili, je hodný peňazí, ktoré doň investovali. Akú majú samotné, luxusné značky celkovú, čistú hodnotu? Poradenská spoločnosť Interbrand ich vyčíslila nasledovne:

8. Ralph Lauren

Zľava Dylan Lauren, Ralph Lauren – zakladateľ Polo Ralph Lauren Corp., Ricki Lauren a David Lauren pri otváraní obchodu v Moskve, 16. mája, 2007. Spoločnosť vtedy otvorila v Moskve dva prvé obchody, aby využila rastúci dopyt po luxusnom tovare v najväčšom európskom meste.

Hodnota značky je vyčíslená na 4,04 miliardy amerických dolárov.

7. Prada

Nakupujúci a turisti v New Yorku prechádzajú popri vchode do obchodu Prada na Piatej Avenue.

Značka Prada má hodnotu 4,27 miliardy dolárov.

6. Burberry

Burberry obchod v Mníchove.

Táto anglická spoločnosť s luxusným tovarom má hodnotu 4,34 miliardy dolárov.

5. Tiffany & Co.

Obchod Tiffany v Manhattane v New Yorku.

Hodnota značky Tiffany je 5,16 miliárd dolárov.

V porovnaní s rokom 2015 hodnota značky klesla. Kvôli dlhšie klesajúcim finančným výsledkom spoločnosť náhle zmenila výkoného riaditeľa Frederica Cumenala.

4. Cartier

Cartier Mansion – najväčší Cartier butik sídliaci na Piatej Avanue v New Yorku, ozdobený mašľou počas vianočných prázdnin.

USA je na prvom a Čína na druhom mieste, čo sa týka dopytu luxusného tovaru.

Cartier má hodnotu 5,5 miliárd dolárov hlavne vďaka týmto dvom krajinám.

3. Hermes

Zľava CEO Hermes Italie Francesca di Carrobbio, CEO Hermes Axel Dumas a ambasádorka pre Francúzsko a Taliansko Catherine Colonna počas otvárania nového obchodu v Ríme.

Interbrand vyčíslil hodnotu Hermes na 6,18 miliárd dolárov.

2. Gucci

Obchod Gucci v Pekingu, riadený spoločnosťou Kering.

Hodnota značky Gucci je 9,45 miliárd dolárov.

1. Louis Vuitton

Obchod Louis Vuitton v Mníchove, riadený koncernom LVMH.

Či už LV milujete alebo nenávidíte, Interbrand odhadol jeho hodnotu na neuveriteľných 23,58 miliárd dolárov, čo je dvojnásobok hodnoty značky Gucci.

zdroj: forbes.com