Maličkosti, ktoré prospejú vášmu zdraviu

Kým pred letom máme tendenciu zamakať na sebe, starať sa o svoje fyzické aj duševné zdravie a udržiavať sa v kondícii, počas jesene a s blížiacou sa zimou zvykneme poľaviť z nárokov, doprajeme si pivné slávnosti, ochutnávky vína, kalorické kačacie a husacie hody, navštevujeme jarmoky a trhy plné dobrých, ale nezdravých maškŕt. Pritom všetci tréneri hovoria, že letná postava sa rysuje v zime. Poradíme vám, ako zostať fit aj počas sychravých dní a udržať si zdravý životný štýl.

O svoje zdravie sa môžeme starať aj drobnými krokmi. Ilustračná foto: Stocksnap.io

Nie nadarmo sa hovorí, že prevencia je základ všetkého. Najlepšie je azda začať stravou, ktorá vás dokáže ovplyvniť viac, ako si myslíte. To, aby ste sa cítili počas krátkych a tmavých dní menej unavení, viete ovplyvniť vďaka správne zvolenej a pestrej strave.

Začnite úpravou jedálnička

Ak sa nedokážete zbaviť sladkého a chutí naň, možno je dobré nahradiť sladkosti ovocím, ktoré je navyše bohaté na vlákninu. Vždy si musíte pamätať zlaté pravidlo nakupovania – nikdy nevkročiť do obchodu nalačno! Ak sa pred návštevou obchodu najete, nebudete kupovať zbytočné potraviny a sladkosti.

Hovorí sa, že ak nevieme ovocie a zeleninu zjesť, skúsme ich vypiť vo forme štiav. Ilustračná foto: Stocksnap.io

K celkovej vitalite pomôže aj to, ak si začneme variť doma. Vieme, aké ingrediencie do jedál použijeme, z čoho sú zložené, uvaríme si len to, čo nám chutí a navyše ušetríme kopec peňazí.

Jednoduchý tip: Skúsme vymeniť maslo za avokádo, z ktorého si viete urobiť skvelú, chutnú a zdravú nátierku. Avokádo je zdrojom zdravých tukov, obsahuje množstvo živín a vitamíny E a C. K tomu všetkému je dôležité dodržiavať dostatočný denný pitný režim. O to viac, ako máte radi kávu a počas dňa si ju doprajete.

Spravte denne čo najviac krokov

Zdravá strava je alfa omega, netreba však zabúdať ani na dostatočný pohyb. Ak ho máte málo a vaše zamestnanie vám časovo nedovoľuje veľmi sa hýbať, či chodiť cvičiť, môžete to vyskúšať aspoň formou každodenných maličkostí. Nahraďte výťah schodmi a pokúste sa denne prejsť aspoň niekoľko poschodí. Ak si to neviete odsledovať, možno vám pomôže smart náramok alebo smart hodinky, ktoré vám vedia zmerať počet prejdených poschodí za deň.

Okrem toho si môžete nastaviť denný cieľ prejdených krokov, čo je tiež skvelá forma kontroly vášho denného pohybu. Hýbať sa je veľmi dôležité, ak chcete zostať zdravý a v dobrej kondícii. Ak cestujete veľa autom, pokúste sa parkovať čo najďalej od cieľového miesta, nech získate nejaké kroky navyše. Vášmu telu a najmä chrbtici a kĺbom skutočne neprospieva presedieť väčšinu dňa.

Maličkosti hrajú veľkú rolu

Užitočnou radou pre zdravie je napríklad taká maličkosť, ako pokúsiť sa stáť na jednej nohe počas umývania zubov. Neverili by ste, ako je dodržiavanie rovnováhy dôležitým článkom našej vitality.

Umývajte si ruky počas dňa, používajte krém na ruky, natierajte si aj pokožku tváre. Slnko, vietor, studený vzduch, vlhko a sucho, to všetko vplýva na vašu pleť a zdravie pokožky. Starnutie, žiaľ nezastavíte, no viete ho takouto formou aspoň z časti eliminovať.

Prostredie a medziľudské vzťahy vplývajú na naše zdravie

Dôležité je aj prostredie, v ktorom sa denne nachádzate a ovplyvňuje vás. Ak trávite väčšinu času v práci alebo doma, uistite sa, že vaše okolie na vás vplýva len v tom najpozitívnejšom svetle. Kúpte si kvety, ktoré vraj robia ľudí šťastnejšími. Pustite si príjemnú hudbu a aspoň na pol hodinu denne zavrite oči, pokúste sa vypnúť myseľ a meditovať.

Venujte sa činnostiam, ktoré vám robia radosť. Ilustračná foto: Stocksnap.io

Skúste čo najmenej držať telefón v ruke a sledovať sociálne siete. Miesto toho si prečítajte dobrú knihu, čo je jedno z najzmysluplnejších trávení voľného času. Dôležité je tiež chodiť spávať pravidelne a mať dostatok času na kvalitný spánok. Nerušte si ho pustením televízie do pozadia. Miestnosť, v ktorej oddychujete a spíte by mala byť ponorená do ticha a tmy a mala by vám ponúkať dostatočný komfort na regeneráciu.

A v neposlednom rade, nezabúdajte sa počas všetkého socializovať. Štúdie dokázali, že nedostatok sociálneho kontaktu s ľuďmi je pre naše zdravie ešte horší ako fajčenie. Pre dlhý, šťastný a spokojný život je dôležité mať okolo seba priateľov a ľudí, na ktorých sa môžeme spoľahnúť.